גיאורגיה

גיאורגיה טיול ג'יפים

איזו חוויה מצפה לנו בטיול ג'יפים בגאורגיה? 

נתחיל מכך שבחבל ארץ זה של העולם, הנופים כה יפים ואלוהיים שקיימת תחרות רבה ועזה גם בינינו המדריכים) על הכתר שבין ארצות הקווקז. אך ככלל האצבע של כל מטייל וותיק – "הנוף עושה את האנשים כשם שהאנשים עושים את הנוף". ובגאורגיה, הנוף העשיר והיפה בנדיבותו, משתקף בנדיבותם ושמחתם של הגיאורגים, מה שבהחלט הופך את גאורגיה לבולטת בארצות הקווקז.

בין אופק הרים אפורים, גבעות מוריקות וכחול שמים

בטיול הג'יפים לגאורגיה, נוכל ליהנות ולהתרשם מנוף עוצר נשימה הנפרש מפסגות ההרים הגבוהים ביותר בקווקז ועד לפתח ערי הנמל שלשפת הים השחור, אשר ביניהם נפרשים שדות מרעה ומישורים ירוקים, עשירים מכל טוב הארץ כשמיכה עבה ומוריקה.

מעברי ההרים, שיפועי הדרך בין העמקים והגאיות נפרשים בים תפזורות כפרים, שנראה כאילו נלקחו מימי הביניים. זוהי חוויה מיוחדת לחובבי המסעות וטיולי הג'יפים, בה הדרך המתקדמת, נמשכת אל עבר העבר…

שמירה על ערכי הקיימות והסביבה

גאורגיה הינה דוגמא ומופת תרבותית המשתלבת במרחב עוצר נשימה שכולו "בית לאלוהים" בעיניי תושביו, באופן המוקיר ומכבד את הטבע בצורה מעוררת השתאות וכבוד.

היסטוריה וגיאוגרפיה

גאורגיה הנחשבת לבירת הקווקז, גובלת ברוסיה, טורקיה אזרבייג'אן וארמניה, וככזו הייתה משאת נפשה של כל אימפריה. מיוון, רומי, פרס והכיבוש הערבי, אשר הותירו בה חותם תרבותי מיוחד באדריכלות, במאכלים ובבתי המרחץ הרבים ומעיינות המרפא המצויים בכל פינה.

הניידות שבטיול ברכבי שטח המאפשרת נגיעה בכל ההיצע, הינה הדרך הטובה ביותר לגלות ולטעום מכל העולמות.

תרבות עשירה

גאורגיה נחשבת למולדת היין הקדומה ביותר ובאופן לא מפתיע, המילה גאורגיה נגזרת מהמילה הרומית העתיקה "איכר". לפיכך, גאורגיה, בהטייתה הטורקית ג'ורג'יה או גרוזיה בלשון הסובייטים, משמעה "אדמה חקלאית", זיכרון לאימפריות ששלטו בה בעבר.

הכנסת אורחים

"האורח הינו מתנה הנשלחת אליך מאלוהים, מעשה בחינה מידיו על היותך ראוי".

אימרת כנף גיאורגית זו, טומנת בחובה את עולמם של הגיאורגים הידועים בנדיבותם ובאורחות הכנסת האורחים בהם הם תולים את כבודם. אירוח מכבד היוצא מגדרו לריצוי האורח הנקרה לפתחו של המארח הינו מחזה שכיח, בו מאכלים ומשקה עולים כגלים על שולחנות עץ ארוכים במשתה מרובה משתתפים.

שמחת החיים

כמולדת היין הקדומה ביותר, יין ושמחות ריקודים במוזיקה קצבית המפארת פולקלור עשיר ומיוחד הנמשך על פני דורות, הינם חוויה שאין שני לה.

מטבח עשיר ושווקים נהדרים

עושרה של האדמה הוליד מטבח עשיר, אורגני ומגוון מכל טוב, דבר שבטיולנו בין מחוזות גרוזיה ניתן לו דגש מיוחד.

סובלנות דתית

גאורגיה מהווה דוגמא לרב תרבותיות אתנית ודתית, אשר מתקיימת בשיתוף, בכבוד הדדי ובסובלנות דתית, וכהוכחה, ניתן להבחין בסונים ושיעים המתפללים באותו בית התפילה בין בתי כנסיות יהודים ונוצרים.

אנו מציעים לכם להצטרף אלינו לחוויה בלתי נשכחת ומרוממת נפש ולב, בחבל ארץ קסום ואלוהי, דרך הנוף והלב.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *