אזרבייג'ן

טיול ג'יפים באזרבייג'ן

אז למה לי אזרבייג'ן בטיול ג'יפים בעצם?

כחצי מיליון ק"מ רבועים שחצי מהם הרים סלעיים אדירים בעוד שכ- 5% אחוזים משטחה מים, מעניקים לנו את האלמנט החשוב ביותר בכל מסע – מפגש בלתי אמצעי בין אדם לנוף עוצר נשימה. מילא ברגל, אבל בטיול ג'יפים? איפה השאלה בכלל!?

מעבר להזדמנות ליהנות מהטבע הפראי והשקט של הקווקז, בגרסתו המעודנת יותר כנקודת המפגש שבין אירופה לאסיה, מדובר יותר מכל על הזדמנות לפתוח את הראש והלב בחוויה מסעירה ומאחדת.

תוואי דרך ואקלים

חובבי המסעות וטיולי הג'יפים, ישמחו למצוא שפע נחלים ונהרות זורמים כחולים ולבנים בשצפם, על רקע ירוק עד משגע. מקורות המים של אזרבייג'אן הם ימת מינגאצאור ויובלו העיקרי אראס, המהווים כ5% משטח המדינה – שלמי שתהה, הם כפעמיים בגודלם מכל מדינת ישראל.

רק 1/6 מאזרבייג'ן מתועשת ו1/7 ממנה מיוערת ביערות עד. שאר השטח צחיח כמדבר בהרים, למעט האזור הדרום מזרחי הגובל באירן. ועם זאת, הירוק עז כשם שהלבן, הכחול  ואפור ההרים מתפרשים עד קצה האופק. עכשיו, תדמיינו את הנוף המטורף הזה בשיירת ג'יפים החוצה את קווי ההרים והעמקים הנמשכים עד אין סוף…

עושר חומרי ורוחני   

אזרבייג'אן נחשבת אולי לעשירה והמפותחת ביותר ממדינות הקווקז. גילויי הנפט והגז ושאר מרבצי המינרלים והמשאבים, מוצאה לים ודרך התנהלותה ההגיונית והשלווה, הפכו אותה ליעד תיירות פופולארי גם בתקופות של מתיחות פוליטית.

עם זאת, אולי בעקבות שפיפות הקומה של האדם לעומת הטבע האדיר בו הוא מתקיים, או בשל  סובלנותה הדתית והכלתה את המיעוטים שבתוכה, מעוררת אזרבייג'ן מפגש תרבותי מיוחד במינו שכאילו נשתמר מזמן אחר וממציאות אחרת. כך גם נדיבות התושבים, שמחתם הפנימית וגאוותם הלאומית, שיש בה הערכה לזר כידיד וכאורח.

תחושות אלו מעוררות התרגשות המלווה את האדם גם בחודשים והשבועות שלאחר החזרה מהטיול.

קצת גיאוגרפיה

אזרבייג'ן שוכנת בחבל הקווקז. גבולותיה הצפוניים עם רוסיה, גאורגיה וארמניה במערבה ואיראן בדרומה.

אזרבייג'ן גובלת בחופי הים הכספי, שם על חצי אי שוכנת אולי העיר המרשימה ביותר בקווקז – באקו.

קצת היסטוריה ותרבות   

מיקומה החבוי שבין איזור שמחצית ממנו הררי, היווה כר גידול נוח לציוויליזציות עתיקות, מה שמבטיח שנזכה לפגוש תרבות מגוונת בעלת מסורות נסתרות.

חקלאות בת קיימא ומטבח עשיר 

אזרבייג'אן הינה תערובת של חקלאות ישנה, חדשה וקדומה. כגידול תולעי משי לייצור משי טבעי הזוכה לעדנה מחודשת, וזה יפה ואורגני כמו שזה נשמע.

במערב הים הכספי, הדייגים המקומיים נהנים מפירות הים הידועים בטיבם ובאיכותם בכל רוסיה ועמי המזרח. איכות וטריות זו מורגשת בכל המטבח המקומי, מה שמבטיח חוויה קולינרית סוחפת.

במידה ולא תבחרו בטיול ג'יפים באזרבייג'ן, מומלצת מאוד טיסה לבאקו, כחבילת נופש נפרדת.

בברכת שלום מההר ועד הנהר, ובתקווה שניפגש בהצטלבות שבין החומר לרוח דרך הנוף!

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *