קירגיסטן

קירגיסטן – רכס ההרים השמימיים

למה עליי לצפות בטיול לקירגיסטן?

 

בתיאור מהיר וכוללני, למתבונן מהצד היה נראה כאילו הוא מבקר במונגוליה עם נגיעה מוסלמית, ולא לחינם. התרבות הקירגיזית הקשורה בסוס ובאוהל הנדודים הנקרא "יורטה", מזכירה ומקיימת התאמה חיצונית ותרבותית בין התרבות המונגולית לבין התרבות הערבית והפרסית שתקעה יתד המאופיין במסגדים רבים.

 

בקירגיסטן מתקיימים שלום ורב תרבותיות יחסית לאזור זה של העולם, בין תרבויות ודתות האזור אשר משגשגות בשלווה כתף לצד כתף, מסורת לצד מסורת.

 

אז מי הם הקירגיזים ולמה לי קירגיסטן עכשיו?

 

היסטוריה

 

לקירגיזים תרבות נדודים ארוכה ומקורותיה למעלה מאלפיים שנה. מדובר בעם שכל תרבותו מבוססת על המרחב הפתוח, חיי השבט הנודד על סוסיו, מהסוג הלוחם ששטף את המרחבים העצומים על סוסים מהירים אשר יכלו לאיתני הטבע הקשים ביותר, משך אלפי שנים ועד ימינו אנו.

 

אז מה יש לראות שם?

 

קודם כל אופק נוף מטריף חושים!

 

קירגיסטן מאכלסת למעלה משישה מיליון תושבים, על שטח שהינו גדול כמעט פי עשרה ממדינת ישראל. לצורך השוואה, במדינת ישראל חיים כ-400 אנשים על כל ק"מ רבוע, בעוד שבקירגיסטן חי אדם אחד על כל 27 ק"מ רבוע.

 

מצב דמוגרפי נדיר זה, מאפשר לנו לחוות מדינה שרק פחות מ-8% ממנה מאוכלס בבני אדם, והשאר בטבע דומם, רוגש, נישא ואדיר.

 

מהי העונה המומלצת לטיול בקירגיסטן?

 

מזג האוויר בקירגיסטן הינו סובטרופי ומאופיין בשתי עונות עיקריות: קיץ וחורף. למרות מזג האוויר הנע בין צחיח וחם לגשום ומושלג, הטמפרטורה הממוצעת נוחה מאוד.

 

העונה המומלצת לטיול בקירגיסטן אם כן, הינה בתחילת חודשי הקיץ הנחשבים לאביב המשגשג במהלכו נחגג, בין ה-21  ועד ה-27 למרץ על פי מסורת הפרסים, חג "הנורוז מיראמי", המאופיין בשלל אירועים מיוחדים של עם שלם הלובש חג.

 

תרבות והכנסת אורחים

 

כמקובל בין עמי הנוודים, אירוח באוהל היורט המסורתי נחשב לראשון במעלה בתרבותו של הקירגיזי, מיד לאחר מסורת הקרב וכישוריו בציד וברכיבה על סוסים.

 

אנו מזמינים אתכם לגלות דרך הנוף, את אחד המקומות הכי טהורים בקדמוניותם, אותם טרם הצליח האדם להשחית.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *